Birgit Eriksson

Birgit Eriksson är en uppskattad kursledare och föreläsare.
Rytmisk rörelsetränare & lärare i BRMT, instruktör och föreläser om reflexer & motorik.
Certifierad massör. Massör sedan 1988 (Medlem i Kroppsterapeuternas Yrkesförbund)
Studerat massage i Sverige, Japan och Kina. Instruktör i barn- och spädbarnsmassage.
Hon har studerat olika kroppsterapier, yoga, motorik, brain gym, EFT
Qi gong-instruktör och Reiki-healer,simlärare.

Birgit är lärare och instruktör i Sensomotorisk träning, Rytmisk rörelseträning & reflexer (Brmt)
Metoden undervisas nu över hela världen.
Fram till idag har kurser i rytmisk rörelseträning hållits i cirka 20 länder
och kursmaterialet har översatts till elva språk.

Några av mina lärare :
Dr Harald Blomberg Läkare & Grundare av BRMT
Svetlana Masgutova Dr in Developmental and Educational Psychology
Carol Ann Licensed Brain Gym® Instructor of the International (works with all levels, from recreational to Olympic athletes)

Utvärderingar från kurser

”Birgit ger ett lysande svar på lugn, ro, medvetenhet, avspänning och värme.”

”Jättebra, lätt att förstå, tydlig.”        ”Pedagogisk”

Kurser & Föreläsningar

Jag  kan komma till er och föreläsa eller hålla kurser runt om i Sverige

Träning & Behandlingar

Jag håller till i Östergötland (åker också runt till olika städer)

Kontakt

Kontakta Birgit för mer information.

Telefon: 070-78 101 79

E-post: birgit.eriksson65@gmail.com

Forskning

Här hittar du forskning:

Artikel i Läkartidningen ”Även vuxna kan ha nytta av sensomotorisk träning”
Incidence of ATNR Response in Normal Preeschol Children
Adults with sensorimotor disorders: enhanced physiological and psychological development following specific sensorimotor training
The relation between postural movement and bilateral motor integration: comment on Lin, et al. (2012) – abstract
Sensorimotor therapy: Assesing quantiative and qualitative expressions of physiological and psycholgical development in children. Lic avhandling, Karlstads universitet.

1. ADHD och primitiva spädbarnsreflexer:
a. Retained Primitive Reflexes and ADHD in Children
b. Principle of Dissolution and Primitive Reflexes in ADHD

2. Autism och primitiva spädbarnsreflexer:
a. Reflexes gone astray in autism in infancy
b. The return of the reflex, kap. 3

3. Läs- och skrivsvårigheter och primitiva reflexer
a. Can replicating primary reflex movements improve reading ability?
b. Neuro-motor maturity as an indicator of developmental readiness for education
c. Prevalence of persistent primary reflexes and motor problems in children with reading difficulties
d. Rytmisk rörelseträningThe correlation between primitive reflexes and saccadic eye movements in 5th grade children with teacher-reported reading problems